Saya Mahu Hamil Dengan Cepat



Mahu untuk hamil secepat mungkin ? Sudah tentu anda boleh lakukan! Jom tengok 5 petua untuk hamil dengan cepat.

Ramai wanita muda yang berkahwin, mahu memulakan keluarga. Mereka hanya berasa seolah-olah ia adalah yang terbaik bagi mereka untuk mempunyai anak-anak mereka semasa mereka muda. Kanak-kanak adalah rahmat, dan kedua-dua pihak yang terlibat dalam hubungan perlu bersedia untuk memulakan sebuah keluarga. Terdapat 5 petua yang ingin saya kongsikan di sini yang anda boleh cuba untuk hamil dengan cepat.

Petua # 1

Adakan hubungan seks sekurang-kurangnya 3 kali seminggu. Mengadakan hubungan seks secara tetap adalah satu cara untuk memastikan peluang yang lebih besar untuk mengandung. Kebarangkalian untuk ovum disenyawakan akan menjadi lebih tinggi pada waktu ovulasi.


Petua # 2

Seperti yang saya kongsikan sebelum ini, satu lagi tip yang anda boleh gunakan untuk mempercepatkan proses keseluruhan adalah dengan menggunakan kit ovulasi ramalan atau monitor kesuburan. Kit ini adalah sangat mudah untuk digunakan dan datang dengan arahan sangat membantu.

Petua # 3

Sebelum anda mula cuba untuk hamil , anda boleh berjumpa doktor untuk konsultansi. Dengan cara ini, ia akan memastikan bahawa anda tidak mempunyai apa-apa jangkitan yang belum dirawat atau mana-mana penyakit lain yang mungkin menghalang proses kehamilan. Anda seharusnya berada di dalam kesihatan yang baik jika anda mahu untuk hamil secepat mungkin
Petua# 4

Pastikan anda tidak merokok. Merokok bukan saja boleh menyebabkan keadaan sukar hamil, tetapi juga boleh membahayakan kandungan.

Petua# 5

Apabila melakukan hubungan seks, sentiasa ingat untuk mencuba kedudukan-kedudukan di mana sperma akan tinggal untuk jumlah yang lebih lama. Jangan bangun seta merta selepas berhubungan seks sebaliknya berbaring dan berehatlah beberapa minit.

Jangan terlalu tertekan dengan keadaan ini kerana mungkin akan menyebabkan ketidakstabilan hormon yang akan membawa kepada keadaan sukar hamil.
 
Dan yang paling penting, berdoalah supaya dikurniakan rezeki. Tawakkal adalah penting setelah berusaha. Yakin bahawa Allah saja yang maha berkuasa di atas setiap sesuatu keadaan. Maka, berdoalah padanya, mintalah padanya.

'Atau siapa dia yang dapat memberi rezeki kepada kamu jika Allah menahan rezekiNya? (Tidak ada sesiapapun), bahkan mereka (yang musyrik itu) kekal terus dalam keadaan sombong angkuh serta melarikan diri (dari kebenaran).'

Surah al-Mulk : Ayat 21


Untuk mengetahui lebih banyak petua untuk hamil (3 tahun kajian) dan juga doa-doa yang boleh diamalkan, klik di sini.

No comments:

Post a Comment